שומרים ביחד על החשבון שלכם


תוקפי סייבר עושים מאמצים רבים לגנוב כספים מלקוחות הבנקים באמצעות השגת פרטי הזיהוי (שם משתמש וסיסמה) לאתר ולאפליקציית הבנק. 

ריכזנו עבורכם מספר המלצות להתנהלות בטוחה שתסייע לכם בשמירה על חשבונכם.

שומרים על חשבון ה-WhatsApp (וואטסאפ) 

חשבון הוואטסאפ שלכם מכיל מידע אישי כמו תכתובות, תמונות ומידע שעשוי להיות רגיש.
תוקפים עלולים לנסות להשתלט על חשבון הוואטסאפ שלכם כדי לגנוב מידע ולהשתמש באנשי הקשר שלכם כדי לבצע התקפות נוספות.

רוצים טיפ פשוט שישמור עליכם? הפעילו אימות דו-שלבי להגנה נוספת על החשבון.

  • היכנסו לאפליקציית וואטסאפ ולחצו על 'הגדרות' (Settings)
  • לחצו על 'חשבון' (Account) ולאחר מכן על 'אימות דו-שלבי' (Two-Factor Verification)
  • קבעו קוד בן 6 ספרות. באפשרותכם גם להוסיף כתובת דוא"ל אישית לאיפוס הקוד, אם תשכחו אותו
  • הקפידו לא למסור את הקוד לאף גורם אחר 


שומרים על פרטי הזיהוי לאתר ולאפליקציה

פרטי הזיהוי האישיים שלכם לאתר ולאפליקציית הבנק הם מפתח הכניסה לצפייה במידע וביצוע פעולות בחשבונכם.
  • אל תעבירו את פרטי הזיהוי (סיסמה או קוד אימות חד-פעמי הנשלח אליכם) לאף גורם אחר
  • הקלידו את פרטי הזיהוי רק באתר ובאפליקציה הרשמיים של הבנק
שיטת הונאה נפוצה היא התחזות טלפונית לעובדי תמיכת הבנק או חברות פיננסיות אחרות. במסגרת השיחה, המתחזים מציגים עצמם כנציגי התמיכה ועלולים להנחות אתכם לבצע פעולות בחשבונכם או למסור את פרטי הזיהוי האישיים לחשבונכם. 
  • חשוב! אם לא פניתם לתמיכה מיוזמתכם, עצרו את השיחה ואל תמסרו פרטים. 
    התקשרו לתמיכה מיוזמתכם וודאו את אמיתות הפנייה.
 

הודעות מתחזות (פישינג)

הודעות פישינג מכילות לרוב קישור לאתר בנק מתחזה, בו הלקוחות מתבקשים להקליד את פרטי הזיהוי לחשבונם.
הודעות אלו עלולות להתקבל במייל, ב-SMS, ב-WhatsApp או ברשתות החברתיות ויכולות לכלול הודעות מלחיצות כמו 'חשבונך עומד להיחסם' או הודעת הטבה מוגבלת בזמן כמו 'הלוואה ללא ריבית, בתוקף עד מחר'.

קיבלתם הודעה על בעיה או הטבה בחשבונכם? 
עשו את 'המסלול הבטוח' – היכנסו ישירות לאתר הבנק דרך חיפוש בגוגל או באמצעות האפליקציה ודווחו לנו על כך.

קיבלתם פנייה חריגה מהבנק בשיחה טלפונית או בהודעה? זיהיתם פעילות חשודה בחשבונכם? 
דווחו לנו בטלפון 2409*